Blog

We will help a client's problems to develop the products they have with high quality Change the appearance.
7 trendova koji će utjecati na posao svakog malog preduzeća i kako se prilagoditi

7 trendova koji će utjecati na posao svakog malog preduzeća i kako se prilagoditi

Praćenje trendova kada je u pitanju razvoj poslovanja, nije stvar luksuza, već potrebe, a na ovih sedam svakako treba pripaziti!

  1. Umjetna inteligencija

U eri digitalnog napretka, umjetna inteligencija (AI) otvara nova vrata kreativnosti i daje novo značenje učinkovitosti. Generativna umjetna inteligencija omogućava softverima da stvaraju tekst, glazbu, slike i još mnogo toga temeljem jednostavnih opisa, što ima ogroman potencijal za transformaciju različitih sektora poslovanja. Alati poput ChatGPT ili Barda postaju sveprisutni, no svakako ne mijenjaju u potpunosti ljudski faktor. Investitori kapitala i velike korporacije prepoznaju potencijal ovih tehnologija i ulažu milijarde dolara u njihovo istraživanje i razvoj.

S uvidima dobivenim akvizicijom, sortiranjem i tumačenjem velikog broja podataka, preduzeća mogu kreirati personalizirane marketinške kampanje i optimizirati učinkovitost vlastitog poslovanja. Ovo znanje omogućava stvaranje prilagođenog korisničkog iskustva jer se želje kupaca mogu lakše predvidjeti i na njih odgovoriti odgovarajućom ponudom.

Neke od područja u kojima mala poduzeća mogu iskoristiti AI:

  • Korisnička podrška i komunikacija: korištenje tehnologije prepoznavanja govora za automatizaciju korisničke podrške putem glasovnih asistenata ili chatbotova. Ovo može pomoći u bržem rješavanju korisničkih upita i pružanju boljeg korisničkog iskustva.
  • Automatizacija procesa: poput obrade faktura, korisničke podrške, ili upravljanje zalihama. Time se mogu smanjiti troškovi ali i povećati produktivnost.
  • Marketing i kreiranje sadržaja: tehnologija prepoznavanja govora može vam pomoći u kreiranju podcasta, vodiča i drugih audio sadržaja. AI može pomoći i u optimizaciji marketinških kampanja kroz ciljane segmentacije, praćenja rezultata kampanja i prilagodbe strategija
  • Poboljšanje pristupačnosti: tehnologije prepoznavanja govora može poboljšati pristupačnost vaših proizvoda i usluga za osobe s invaliditetom.
  • Održivo poslovanje

Klimatske promjene i održivost su aktualne teme već neko vrijeme, a tvrtke u svim industrijama poduzimaju mjere kako bi smanjile svoj ugljični otisak i imale pozitivan utjecaj na okoliš. Takve radnje potaknute su promjenom u ponašanju klijenata, budući da su potrošači sada svjesniji i odlučuju se za poslovanje s ekološki održivim tvrtkama.

I male kompanije mogu mijenjati navike i procese kako bi osigurale održivu poslovnu praksu. Korištenje digitalnih dokumenta i potpisa pomoći će u smanjenju upotrebe papira i stvaranja otpada. Umjesto jednokratnih, moguće je odabrati održive proizvode i usluge. To može uključivati ​​kupovinu ekološki prihvatljivog namještaja i opreme, korištenje održivih materijala za pakiranje i odabir dobavljača koji provode održive poslovne prakse. Ozelenjavanje ureda još je jedan način poticanja održivosti i korištenja ekoloških praksi. To može uključivati ​​instalaciju solarnih ploča, prebacivanje na održive izvore energije, recikliranje i kompostiranje i korištenje ekološki prihvatljivih proizvoda za čišćenje.

  • Stvaranje produktivnog radnog okruženja

Za najbolje iskorištavanje svih prednosti zaposlenika generacije Z koji će uskoro postati nova radna snaga, potrebno je razumjeti kako se njihove potrebe i prioriteti razlikuju od ostalih generacija. Oni  su digitalno rođeni, globalno svjesni i fokusirani na ciljeve. Oni traže radno okruženje koje im omogućuje da budu kreativni, fleksibilni i povezani.

Zaposlenici danas ne žele samo veliku plaću ili unaprijeđenja, oni žele biti sretni na poslu, a to znači da se žele osjećati kao da su važni i da posao koji rade pridonosi krajnjem cilju. Zadovoljstvo zaposlenika ključno je i direktno je povezano s njihovom razinom produktivnosti.

  • Integracija digitalnog poslovanja

Digitalna transformacija nije samo prolazan trend; postaje sve relevantnija kako tehnologija, posebice 5G mreža, napreduje. Digitalna transformacija je nužna integracija digitalnih tehnologija u postojeće poslovne operacije, s ciljem pojednostavljenja, racionalizacije resursa i unaprjeđenja poslovanja.

Primjerice, novi POS sistmi idu dalje od pukog olakšavanja procesa plaćanja. Ovi inovativni sistemi pružaju potpuno integrirana rješenja za korisnike i transformiraju iskustvo potrošača. Sve više restorana, barova i kafića omogućuje digitalno naručivanje putem QR koda na stolu, omogućavajući korisnicima brzu i jednostavnu narudžbu.

Poslovna rješenja koriste snagu umjetne inteligencije kako bi razumjela obilje podataka koji su prethodno bili nedostupni. Ova vrsta dubinskog analiziranja podataka omogućava poduzetnicima donošenje bolje informiranih odluka za budućnost, optimizaciju internih procesa i stvaranje ciljanih marketinških strategija. Digitalna transformacija stvara novi temelj za inovaciju i rast, a preduzeća koja je usvoje će biti spremna za izazove i prilike koje budućnost donosi.

  • Financiranje i alternativni izvori kapitala

Digitalna transformacija ne znači samo promjenu u tehnologiji, već i u pristupu financiranju. Za mala preduzeća, različite mogućnosti finansiranja postaju sve dostupnije i inovativnije. Crowdfunding omogućuje poduzetnicima da prikupe sredstva od široke mase ljudi putem online platformi. Ova vrsta finansiranja često omogućava direktan kontakt s potencijalnim kupcima i pruža priliku za stvaranje zajednice oko proizvoda ili usluge.

  • Generacijske promjene u potrošačima

Svaka nova generacija potrošača donosi nove potrebe i preferencije. Male kompanije moraju razumjeti te razlike kako bi prilagodile svoje proizvode i usluge ciljanim skupinama potrošača.

  • Kibernetička sigurnost

Kibernetičke prijetnje predstavljaju ozbiljan izazov za mala i srednja preduzeća iz više razloga; često nemaju resurse i stručnost za zaštitu svojih informacijskih sistema od sofisticiranih napada, a mnogi napadači biraju mala preduzeća kao lakše mete jer se često manje pažnje posvećuje njihovoj sigurnosti. Najčešće prijetnje koje se susreću u svijetu kibernetičke sigurnosti uključuju phishing napade, ransomware, napade na web stranice i druge oblike zlonamjernog softvera. Takvi napadi mogu imati ozbiljne posljedice, uključujući gubitak osjetljivih podataka i velike finansijske posljedice. Mnoge zemlje uvelike su pooštrile zakonsku regulativu koja se odnosi na zaštitu ličnih podataka, a kompanije koje ne poštuju te zakone suočavaju se s ozbiljnim kaznama.

Više možete pročitati na: https://godigital.hrvatskitelekom.hr/7-trendova-koji-ce-utjecati-na-posao-svakog-malog-poduzeca-i-kako-se-prilagoditi/