Blog

We will help a client's problems to develop the products they have with high quality Change the appearance.
Startup putovanje: Svaka faza na putu do uspjeha

Startup putovanje: Svaka faza na putu do uspjeha

Startupi su dinamična preduzeća koja nastaju u odgovoru na tržišne potrebe, razvijajući inovativna rješenja pod nesigurnim uvjetima. Inspiraciju za današnje startup modele pronašle su legendarne kompanije kao što su Edison General Electric (danas GE) i IBM. Startup preduzeća prolaze kroz specifičan proces, od identificiranja prilike, preko razvoja poslovnog plana, pa do skaliranja i etabliranja na tržištu.

Faze razvojnog procesa startupa:

  1. Identifikacija prilika: Kvalitetna procjena tržišne prilike ključna je za početak svakog startup-a. Poduzetnici moraju analizirati tržišne potrebe, konkurenciju i društvene promjene kako bi identificirali pravu priliku za poslovanje.
  2. Razvoj poslovnog plana: Svaka uspješna ideja počinje s jasnim planom. Poduzetnici moraju detaljno razumjeti problem koji rješavaju, definirati ciljnu skupinu, te planirati kako će im njihov proizvod donijeti vrijednost.
  3. Determinacija resursa: Razmislite o potrebnim resursima, timu i tržištu. Definirajte jedinstvene prednosti vašeg proizvoda te kako će on unaprijediti postojeće rješenje ili popuniti prazninu na tržištu.
  4. Menadžment i implementacija: Prelazak iz ideje u stvarnu kompaniju zahtijeva postavljanje temelja – od financiranja, ugovora, do formiranja efikasnog tima i početnog marketinga.
  5. Validacija: Prvi koraci validacije uključuju testiranje minimalno održivog proizvoda, prikupljanje povratnih informacija i prilagodbu ponude potrebama kupaca.
  6. Skaliranje: Brzi rast na tržištu zahtijeva investicije, izgradnju snažnih prodajnih i marketinških aktivnosti, te usklađivanje organizacije s rastućim potrebama.
  7. Etabliranje na tržištu: Kad startup postane stabilan, može nastaviti rast putem IPO-a ili akvizicije od strane većih kompanija, što predstavlja prirodni put prema globalnom uspjehu.

Kroz svaki korak, startup mora balansirati inovativnost, tržišne prilike i timsku koordinaciju kako bi iz ideje stvorio uspješan i održiv poslovni model.

Autori: Dr.sci. Sabina Šehić – Kršlak i Amra Deliomerović – Skrobo, bacc.oec.