Blog

We will help a client's problems to develop the products they have with high quality Change the appearance.
Radionica koja mijenja perspektivu poduzetnika

Radionica koja mijenja perspektivu poduzetnika

Prema istraživanjima, oko 15-20% djece može pokazivati izražene znakove potencijala za preduzetništvo već u ranoj dobi, ali to zavisi od mnogih faktora, uključujući obrazovni sistem, roditeljsku podršku, društvene i kulturne faktore.

Tokom srednjoškolskih I fakultetskih dana mladi ljudi dolaze na različite ideje, čijom realizacijom bi mogli povećati svoj školski džeparac. U tom dobu ili, pak, nešto kasnije mladi ljudi se usude zaploviti poduzetničkim vodama sa određenom poslovnom idejom.

Šta je ono što se prvo trebamo pitati kako bismo, donekle, “provjerili” da li je naša ideja dobra?

Uvijek, ali uvijek, sebi postavite ovih nekoliko pitanja:

  1. Koji problem rješavam svojom poslovnom idejom?
  2. Ko ima taj problem koji želim da riješim?
  3. Zašto taj problem još niko nije riješio?
  4. Zašto baš ja mogu riješiti taj problem?

Postavili? Je li imate kompletne odgovore? Ili niste još sigurni? Sve pojave nesigurnosti su sastavni dio početka poduzetničkog puta.

Jedan zgodan model, koji vam može pomoći da kreirate vaš vlastiti poslovni model je Business Model Canvas.  

Business Model Canvas je jednostavan alat koji pomaže poduzetnicima da vizualizuju i razumiju kako funkcioniše njihov biznis. Zamislite ga kao „plan“ ili „mapu“ koja prikazuje sve ključne dijelove vašeg preduzetničkog poduhvata.

Sastoji se od devet glavnih blokova koji pokrivaju različite aspekte biznisa:

  1. Kupci (Customer Segments): Ko su ljudi ili firme kojima nudite svoje proizvode ili usluge?
  2. Vrijednost koju pružate (Value Propositions): Šta je to što čini vaš proizvod/uslugu posebnom i vrijednom za vaše kupce?
  3. Kanali (Channels): Kako će kupci saznati za vaš proizvod i kako će ga kupiti ili koristiti?
  4. Odnosi sa kupcima (Customer Relationships): Kako ćete graditi i održavati odnose sa svojim kupcima?
  5. Prihodi (Revenue Streams): Kako zarađujete novac? Da li prodajom proizvoda, pretplatom, oglasima?
  6. Ključne aktivnosti (Key Activities): Šta morate raditi svaki dan kako biste uspješno poslovali?
  7. Ključni resursi (Key Resources): Šta vam je potrebno da biste obavljali svoj posao? To mogu biti ljudi, novac, oprema ili tehnologija.
  8. Ključni partneri (Key Partners): Ko su vaši partneri i saradnici koji vam pomažu u poslovanju?
  9. Struktura troškova (Cost Structure): Koji su glavni troškovi koje imate da biste poslovali?

Sve ove komponente možete staviti na jednu stranicu i vizualizovati kako vaš biznis funkcioniše. Business Model Canvas vam pomaže da brže shvatite da li je vaš poslovni model održiv i gdje možete da unaprijedite stvari.

Dana, 26.02.2025., stanovnici Inkubatora, su zajedno sa, Mirom Hegedić, Co-Founderom  zagrebačke kompanije Smion, radili na kreiranju vlastitog poslovnog modela te vršili unaprijeđenje postojećeg modela u edukativnoj sali Centra za razvoj poduzetništva.

Kroz interaktivnu radionicu predstavili su svoje poslovne ideje te iste prikazali na “mapi” kroz sve ključne dijelove BMC-a.

Autor: Amra Deliomerović – Skrobo